tiistai 4. joulukuuta 2012

Muumien suusta lempparit!

Aikani kuluksi kun ei ollut muutakaan tekemistä eksyin tänne: http://fi.wikiquote.org/wiki/Muumit
Ja siis aivan ihanan hauskoja letkautuksia nuo muumit ovatkin päästäneet suustaan ja tässä on mun lempparini niistä:

Muumipeikko:
*"Onko Mörkö sammuttanut auringon!?" (Taikatalvi)
*"Tytöt eivät kiinnosta minua." (Muumipeikko Muumimammalle elokuvassa "Muumipeikko ja pyrstötähti")
*"Miten voi olla jano, jos on juonut koko yön?" (Tove Janssonin strippi sarjakuvassa Muumipeikko tarinassa Pyrstötähti)
*"Sitäpaitsi, kuka haluaa olla nuorempi? Minä ainakin haluan tulla vanhemmaksi!" (Muumipeikko ennustaa korteista)

Muumimamma:
*"Näyttää paljon siistimmältä, kun tiskit ovat piilossa sängyn alla seuraavaan sateeseen asti."

Muumipappa:
*"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!" (jaksossa 'Taikurin hattu')
*"Luultavasti myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu." (Muumipapan urotyöt)
*"Voileipä tekee aina hyvää yöllä" (Muumipappa ja meri)

Nuuskamuikkunen:
*"Minä asun vähän siellä ja täällä." (Muumipeikko ja pyrstötähti)
*"Ajatella, miten yksinäinen sellainen on, jota kaikki pelkäävät." (Muumipeikko ja pyrstötähti)
*"Minä tulen milloin minulle sopii. Ehkä en tule ollenkaan, ehkä menen aivan toiselle suunnalle." (Näkymätön lapsi)
*"Nojaa. Eihän sitä aina voi ystävällinen ja seurallinen. Ei yksinkertaisesti ehdi." (Näkymätön lapsi)

Pikku Myy:
*"Oletko sinä nyt aivan viisas!?!" (Taikatalvi)
*"Noin siinä käy, kun lellittelee mörköjä ja luulee voivansa ystävystyä merihevosten kanssa." (Muumipappa ja meri)
*"Tuo kalastaja on höperö, hänellä on meriheinää päässä." (Muumipappa ja meri)
*"Hah. Luuletko että minä olen joku juoruämmä!" (Muumipappa ja meri)
*"Nipsu älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu." (elokuvassa Muumipeikko ja pyrstötähti)
*"Pienuuttani minä kompensoin ilkeydellä."
*"Laatu ratkaisee, ei määrä. Minun sieneni ovat syötäviä!"
*"Ja jos kaksi höperöä asuu samassa saaressa, niin he joko tietävät toisistaan kaiken tai eivät halua tietää toisistaan mitään. Todennäköisesti sekä niin että näin. Nimittäin: eivät halua tietää, koska tietävät."
*"Hän ei osaa suuttua, se hänessä on vikana."
*"Minä en auta ketään, joka ei luota minuun" (TV-sarjan jaksossa Noita)
*"Kyllä tästä vielä kalu tulee." (jaksossa 'Pikku Myyn ja Muumipeikon talvinen seikkailu')
*"Anteeksi muumipeikko, luulin sinua porsaaksi!"
*"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?"

Nipsu:
*"Olen väsynyt ja nälkäinen!" (Muumipeikko ja pyrstötähti)

Noita:
*"Kun minä oikein jysäytän niin se ei totisestikaan ole mikään kamelinpieru!" (jaksossa 'Jysähdyksiä yössä')

Niisku:
*"Uusi pyöreä muoto kiihottaa minua." (TV-sarjan jaksossa Noita)
*"Miehet eivät ikävöi ystäviään!"
*"Kuinka minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!" (jaksossa 'Rannalta löytynyt hylky')

Tässä on näitä nyt muutama ja muutaman otin muualta kun ei sielä ollut mun lemppareita tuola linkissä! =)
Elikkä ihan lempparit ova nämä kaksi:
*"Kaksi karamellia lasketaan kai yhdeksi, jos ne ovat takertuneet toisiinsa?" (pikku myy)
*"Näyttää paljon siistimmältä, kun tiskit ovat piilossa sängyn alla seuraavaan sateeseen asti." (muumimamma)

Ja varmasti on vielä monta muuta Ihanaa lausahdusta on mutta tässä on ainakin osa lemppareistani!
Mitkä ovat teidän lemppari muumisitaatit?? =D





By: Sini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitoksia kommentistasi! =D