lauantai 4. tammikuuta 2014

virkatun kukan ohje

Virkkasin joululahjapakettiin kukkakorvakoruja ja multa pyydettiin ohjetta kukkaan, en ole ikinä ennen kirjoittanut minkäänlaista ohjetta, joka olisi ollut julkaisu kelpoinen! =D Elikkä siis voi olla hiukan epäselvää, mutta saa kysyä jos ei tajua! =D 

Tee aloitusrengas, siihen 3 kjs(ensimmäinen pylväs) + 13 pylvästä, sulje piilosilmukalla


Virkkaa 7 kjs, jätä 1 pylväs välistä, tee toiseen pylvääseen pylväs, 4kjs, pylväs , 4kjs, pylväs, 4kjs,pylväs, kierros loppuun samanlailla, elikkäs siis joka toiseen pylvääseen pylväs. =) (ompa hankala selittää!)

virkkaa jokaiseen 4kjs-renkaaseen "3pylvästä, 1kjs, 3pylvästä" ja aina yksi kiinteä silmukka välissä olevan pylvääseen. sulje piilosilmukalla ja päättele.

Sitten vaan lisäkin korvakorukoukun ja kastoin sokerivesiliuokseen (desi sokeria ja ei ihan desiä vettä ja  kattilassa kuumensin sillain et sokeri liukeni veteen) puristelin ylimääräiset sokerit pois ja pistin pahvin päälle nuppineuloilla muotoonsa (että tuli terävät kulmat) ja annoin kuivua vuorokauden.
Yritin piirtää virkkauskaavionkin, mutta ei siitä kauhean selvä tullut monen yrityksen jälkeenkään, mutta aattelin senkin nyt julkasta jospa siitä olisi jollekkin apua! =D

Vähän ehkä hävettää julkaista tää, mutta toivotaan, että tästä olisi edes hiukan apua! =)

By: Sini

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitoksia kommentistasi! =D